
Το θερμομετρο
του διπλανου φαρμακείου εδειχνε 25 βαθμους και δεν ειχαμε ούτε την ορεξη ούτε
την ώρα να κανουμε βόλτες.
Καθησαμε στο Starbucks που δεν το χωνευω και πολύ, αλλά ηταν το
μόνο που είχε τραπεζια έξω στην σκιά.
Πήρε ενα κουβά freddo cappuccino και αρχίσαμε να τα λέμε απο κει που
είχαμε σταμάτησει πριν 30 χρόνια. Μόνο που σε αυτα τα 30 χρόνια, η Δόμνα εκτος
απο μαμά, πηρε το πτυχιο του Μαθηματικού, προσπαθησε να κανει ενα μεταπτυχιακό
στην Πατρα με τον Κοσμόπουλο (παιδαγωγικά) αλλά απορριφθηκε μετ’επαινων (το
γνωστο PFO, Please Fuck Off) εκανε ενα μεταπτυχιακό στην διδακτική,
τελειωσε γραφιστρια στα ΤΕΙ Αθήνας, δουλευε 12ωρα σε ενα περιοδικό σαν
γραφιστρια, εγινε καθηγητρια σε Τεχνικό Λύκειο στις Γραφικες τεχνες στην Πάτρα και μετά στην
Αθήνα, και όλα αυτά σε μιά τελείως αλλοκοτη σειρά που μόνο αυτή μπορεί να το
κάνει που όμως καταρίπτει το θεωρημα του «βρακιού», που λέει όλα πρέπει να γινονται στην σειρά
τους. (Domna’s theroem).
Το μόνο που
δεν ειναι η Δόμνα ειναι καθηγήτρια, και θα μου εκανε
εντύπωση αν ήταν. Η Δομνα ειναι δασκάλα.
Δεν μαθαινει στους μαθητες το θεωρημα του Rolle, ή το αντιστοιχο στις Γραφικές τεχνες, αλλά τους
μαθαίνει γιατι και πως βγηκε αυτό
θεωρημα, και βαζει τους μαθητες της στο λουκι της έρευνας που ειναι σημαντικότερο απο το να ξερει τον τύπο του θεωρηματος. Τετοιους δάσκαλους
χρειαζεται η καημενη η παιδεία μας, τέτοιους να μαθουν τα παιδια να σκεφτονται,
και οχι να περάσουν στο πανεπιστήμιο μαθαινοντας 3.000 ασκήσεις χημειας απ’εξω.
Γιατί η παιδεία ειναι αυτό που μένει όταν ξεχάσεις αυτα που έμαθες στα σχολεία
και στα πανεπιστήμια αλλά σου έχει μάθει πως να τα ξαναβρείς, και μόνο ο δάσκαλος
μπορεί να δώσει στα παιδιά.
Και η Δόμνα,
άν και μοναδική, δεν ειναι η μόνη, υπαρχουν και άλλοι δάσκαλοι τρελλαμένοι που
δουλευουν για το μεράκι τους και όχι μόνο για τον μισθό τους.

Και καποια
στιγμή την ρωτησα «Και πες ρε Δόμνα οτι σου δινουν το ελευθερο να κανεις οτι
νομιζεις, τι θα εκανες?» . Και άρχισε ενας κατάλογος απο διάφορες θέσεις και αρμοδιότητες (υπουργων, διευθυντών, συμβούλων κλπ), απο τον οποιον το βασικοτερο ήταν το: «σε
βάθος χρόνου». Πως μπορεις να ζητάς αποτελεσματα απο τους καθηγητές όταν δεν τους έχεις πει τι να κανουν και πως να το κάνουν? Και πως μετά θα τους κρίνεις? Μηπως πρέπει να σκεφτεις τι θέλουμε να κάνουμε, πως να το κανουμε και μετά να δειξεις στους καθηγητες και άλλους υπευθυνους πως να το κάνουμε.
"Επιτυχία είναι να δουλεύεις πάνω σε αυτό που σου αρέσει, σε αυτό που είσαι καλός" (http://fb.me/6noWVjrze) - Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, twitter 17/3/14.
Βγάλτε επιτέλους τον μαλάκα στην διαθεσιμότητα!! Σήμερα είναι Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου